V Net Marketing Agency se řídíme tím, že se nevyplácí slibovat něco co nedokážeme splnit.
Když se ale v oblasti digitálního marketingu sejdou faktory jako správná reklamní kopie a sdělení, targeting, a skvělá příležitost, může často dojít k výsledkům, které rozmetají veškeré běžná očekávání.
Zde bychom Vám rádi představili příkladovou studii jednoho z našich klientů – skupinu chat v srdci Krkonoš „Chaloupky-Pec„, které hledaly způsob jak získat více zákazníků a vybudovat větší komunitu lidí, kteří se o dění v těchto chatách zajímají a v budoucnu by je mohli i navštívit.



Vymezení rozsahu projektu a příprava
Na první pohled nám bylo jasné, že mají tyto nově zrekonstruované chaty mnoho nezrealizovaného potenciálu a naší prací bude tento potenciál naplnit.
Náš první úkol byl správně zvolit platformu, kde se budou reklamy uživatelům zobrazovat. Ve většině případů, se kterými jsme se setkali je ta nejvíce efektivní volba Facebook reklamy a nebylo tomu jinak ani tady.
Chaty měly co nabídnout a proto stačilo přijít s tím, jak efektivně dosáhnout největšího možného rozšíření povědomí a zároveň se soustředit i na lidi, kteří už mají blíž k tomu chaty navštívit.
Když už jsme měli pro reklamy vybranou platformu, tak jsme museli na webové stránky klienta implementovat Facebook pixel pro správný sběr dat a statistik o návštěvnících. Bez toho by bylo velice složité cílit částí kampaně na uživatele, kteří už projevili o chaty zájem.
Nastavení a struktura kampaní
Reklamní strategii jsme pro klienta navrhli navrhli tak, aby nejlépe splňovala jejich požadavky a představy:
Struktura
Naše reklamní kampaně jsme se rozhodli rozdělit do dvou hlavních částí:
- Cold
- Hlavní část, cílem dostat reklamu k co nejvíce uživatelům, kteří o klientovi ještě neslyšeli a tím zajistit co největší počet návštěv webových stránek za stanovený rozpočet.
- Warm (retargeting)
- Vedlejší, ale pro celkový úspěch stejně klíčová část. Cílem proměnit uživatele, kteří už o klientovi slyšeli a projevili jakoukoliv formu zájmu, v návštěvníky.
Targeting
Pomocí důkladné analýzy konkurence, oficiálních statistik a našich zkušeností jsme identifikovali základní cílové skupiny pro klienta. To zahrnovalo páry a rodiny s dětmi, ale i skupiny přátel hledajících ubytování na dovolenou. Dále jsme se zaměřili na uživatele, kteří projevili zájem o turistické atrakce, outdoorové aktivity v okolí a pronájem chat, či časté turisty.
V prvních dvou měsících spolupráce jsme vyzkoušeli zaměření na několik geografických lokací po České republice, v tomto případě nejlépe fungovalo zaměření na menší města jako Trutnov, Jihlava, Písek a jejich okolí. Záleží ale na kombinace všech faktorů reklamy a geografické zaměření, které produkuje požadované výsledky jednomu klientovi nemusí přinést úspěch druhému.
Náš tip: klíčové pro úspěch reklamních kampaní na Facebooku je stálé testování toho, co funguje a toho co ne. Schopnost adaptovat se a flexibilita dělají více než se může zdát.
Ve „warm“ části kampaně jsme zvolili zaměření na prakticky všechny uživatele, kteří o chaty už projevili zájem. Od návštěvníků webových stránek, kam jsme směřovali „cold“ sekci kampaně, po uživatele, kteří si zobrazili sociální sítě klienta.
Kde se reklama zobrazovala?
Pro maximální efektivitu reklam jsme zvolili zobrazování pouze na hlavních „feeds“. A to jak na Instagramu tak na Facebooku.
V průběhu jsme také experimentovali s dalšími sekcemi těchto sociálních sítích, některé z nich (například Instagram stories) jsme ale začali ve větším měřítku využívat pouze u retargetingu.
Rozpočet
Pro klienta této velikosti, bez žádných předchozích zkušeností s Facebook reklamami doporučujeme začínat s rozpočtem kolem 5000kč za měsíc.
Za první dva měsíce dal klient za reklamy ve finále necelých 11 tisíc korun.
Příklady reklam
Při tvorbě samotné reklamy pro „cold“ část kampaně jsme se snažili hlavně na první pohled zaujmout pozornost uživatele.


Hlavní body:
Výsledky a poznatky
Pokud jde o placenou reklamu na sociálních sítích, efektivní kreativa a kopie jsou vašimi nepříliš tajnými zbraněmi. Zůstaňte věrní své značce, zaujměte své zákazníky kreativou reklamy a bude těžké neuspět.
Zde se nám povedlo díky správnému postupu, od analýzy konkurence a cílových skupin po testování různých kreativ a kopií, dosáhnout pro Chaloupky-Pec úžasných výsledků.
V porovnání s průměrnými výsledky v sektoru pro ubytování a cestování jsme dosáhli:
- O 347% vyšší Click Through Rate (CPR – procento uživatelů osloveno reklamou, kteří navštívili webové stránky)
- O 1104% nižší Cost Per Click (CPC – cena za proklik na webové stránky)
- O 144% vyšší dosah za stejný obnos peněz
Všechny statistiky pro porovnání jsme získali z:
Závěr
Reklamní kampaně nevedly pouze k exponenciálně větší aktivitě na webových stránkách klienta, ale také k růstu na Instagramu a Facebooku, proto považujeme za skvělou kombinaci reklamní kampaně a správně zvládnutou správu sociálních sítí. Díky této kombinaci organického a placeného růstu efektivně posouváme digitální marketing našich klientů na vyšší úroveň.
Za zmínku také stojí, že kampaně mají šanci na úspěch pouze pokud je produkt, či služba hodna propagace. V tomto směru jde samozřejmě veškerá zásluha majitelům chat!
Pokud hledáte způsob, jak zvýšit povědomí o své značce, firmě, či produktu, nebo máte jakoukoliv otázku, tak nás neváhejte kontaktovat zde: richard@netma.cz, nebo si s námi můžete domluvit krátký videohovor, kde probereme vše ohledně Vašeho digitálního marketingu, potenciálu a případné spolupráce.
Richard Kaiser (Zakladatel Net Marketing Agency)
richard@netma.cz
15. 08. 2023