Moje-zlato.cz Case Study

Written By :

Category :

Case Study

,

Case Study

Posted On :

Share This :

Naší spolupráci s prodejcem investičních drahých kovů a investičních produktů Moje-zlato začala už v srpnu 2023 a za posledních 7 měsíců jsme, jak v prostředí online reklam, tak na sociálních sítích klienta, odvedli kus práce.

V této případové studii bychom rádi přiblížili, jak jsme při spolupráci postupovali a k jakým výsledkům jsme se v rámci půl roku dokázali dostat.

Stanovení průběhu spolupráce s klientem

Klient už měl předchozí zkušenosti s reklamními kampaněmi a digitálním marketingem na platformách Google a Facebook a společně jsme se dohodli v tomto pokračovat, společně s převzetím správy sociálních sítích Instagram a Facebook, později došlo také k přidání správy platformy TikTok.

Počáteční rozpočet jsme si stanovili na přibližně 20 tisíc měsíčně, tedy na částce, která nám dala dostatečný prostor reklamní kampaně „rozjet“ a zjistit, zda má spolupráce potenciál a funguje. Postupně jsme, hlavně v obdobích, kdy docházelo k vyššímu počtu konverzí, rozpočet zvyšovali.

Hlavním cílem spolupráce jsme stanovili optimalizaci digitálního marketingu a základů, které už byly, například na Googlu, vybudovány. Cílem této optimalizace bylo zvýšení prokliků na webové stránky a sociální sítě, snížení CPC, zvýšení povědomí o klientovi u určené skupiny uživatelů a v neposlední řadě samozřejmě i zvýšení finálních konverzí.

Platformy Moje-zlato:

Reklamní kampaně

Hned v prvních týdnech spolupráce jsme vybudovali a spustili celkovou reklamní strukturu, a to na Googlu i Facebooku, tak, aby reklamní kampaně odpovídaly představám klienta.

Zlepšení v hlavních metrikách jsme, díky správné kombinace re/targetingu, reklamní kopie a grafické práce, začali pozorovat už první měsíc spolupráce.

(Graf ukazuje aktvitu na webových stránkách klienta a počátek spolupráce)

(Tržby a ROAS z Facebook reklam v prvním měsíci spolupráce.)

Struktura reklamních kampaní a cíle

Strukturu reklamních kampaní jsme vybudovali tak, aby jsme optimálně balancovali dva hlavní cíle:

Díky správné kombinaci targetingu skupin lidí, kteří mají zájem nejen o drahé kovy, ale i o ostatní formy investic, společně se správných použitím retargetingu uživatelů, kteří projevili zájem u předchozích reklam, na webových stránkách a na sociálních profilech se nám povedlo hned v první fázi spolupráce těchto cílů dosáhnout.

Jak se výsledky reklamních kampaní vyvíjely?

Díky konstantní optimalizaci už vybudované reklamní struktury a monitorování efektivity na základě předem určených KPI (Key Performance Indicators) se nám stále daří výsledky postupně zlepšovat a posouvat na vyšší úrovně.

(Statistiky (zatím) nejúspěšnějšího měsíce Facebook reklamních kampaní.)

Vzájemnou spolupráci považujeme, nejen z reklamní stránky, ale i ze stránky správy sociálních sítí, jako jednu z našich nejúspěšnějších a velké díky patří především CEO Moje-zlato za ochotný přístup a šanci podílet se na tomto projektu.

(Původní verze tohoto segmentu obsahovala statistiky za dříve zmíněných 7 měsíců spolupráce)

  1. Impressions celkový počet zobrazení reklam za dobu spolupráce.
  2. Cost Per ClickPrůměrná cena za proklik uživatele na webové stránky, či sociální profily.
  3. Amount Spent Celkově se za dobu spolupráce utratilo za Facebook reklamy přes 117 tisíc CZK.
  4. Total Conversion ValueCelkově reklamy vygenerovaly 8 283 600 CZK v tržbách.
  5. ROASMetrika určená pro měření výkonnosti reklamních kampaní, každá utracená koruna za reklamy vygenerovala 70.43 korun v tržbách.

Správa sociálních sítí

(Proměna profilu Moje-zlato.cz na Instagramu)

V srpnu 2023 jsme převzali správu Instagramu profilu Moje-Zlato, který se bohužel nacházel v žalostném stavu:

  1. Počet sledujících: 600
  2. Obsah: Neupravené fotky, žádné grafické prvky, nepravidelná frekvence příspěvků
  3. Bio profilu: Špatně formulované, necílené na ideální publikum
  4. Dosah a engagement: Nízké, minimální interakce s publikem

Konzistentní obsahTvorba a publikování atraktivních a graficky propracovaných příspěvků v jednotném vizuálním stylu, zahrnující:

  1. Produktové příspěvky
  2. Zajímavosti ze světa zlata a drahých kovů
  3. Prezentace firmy a jejího týmu
  4. Poučné příspěvky ohledně drahých kovů

Zacílení na ideální publikum Optimalizace bio profilu a cílení příspěvků na základě demografických údajů a zájmů.

Soutěže a aktivity Pořádání soutěží a interaktivních aktivit pro zvýšení engagementu.

  1. Počet sledujících – Nárůst o 100 % na 1200
  2. Obsah – Profil disponuje bohatou kolekcí profesionálních a poutavých příspěvků
  3. Dosah a engagement – Výrazné zvýšení dosahu a interakcí s publikem
  4. Cílení na publikum – Profil oslovuje relevantní cílovou skupinu

Porovnání vizuální stránky profilu

Srovnání příspěvků

Příklad Moje-zlato.cz jasně demonstruje, jak efektivní správa sociálních sítí může vést k dramatickému zlepšení online prezentace firmy a posílení její pozice na trhu. Díky cílené strategii a kvalitnímu obsahu se podařilo zanedbaný profil proměnit v atraktivní a dynamický nástroj pro budování značky, oslovování zákazníků a zvyšování prodejů.

Pro udržení dynamiky a další růst profilu Moje-zlato.cz plánujeme:

  1. Pokračovat v tvorbě originálního a poutavého obsahu.
  2. Testovat a implementovat inovativní marketingové strategie.
  3. Neustále analyzovat výsledky a optimalizovat management profilu.

Děkujeme vám za zájem o tuto případovou studii!

Pokud hledáte způsob, jak zvýšit povědomí o své značce, firmě, či produktu, nebo máte jakoukoliv otázku, tak nás neváhejte kontaktovat zde: richard@netma.cz, nebo si s námi můžete domluvit krátký videohovor, kde probereme vše ohledně Vašeho digitálního marketingu, potenciálu a případné spolupráce.

Pokud by vás zajímalo více ohledně naší práce, zde jsme si pro vás připravili další případovou studii!