Naší spolupráci s prodejcem investičních drahých kovů a investičních produktů Moje-zlato začala už v srpnu 2023 a za posledních 7 měsíců jsme, jak v prostředí online reklam, tak na sociálních sítích klienta, odvedli kus práce.
V této případové studii bychom rádi přiblížili, jak jsme při spolupráci postupovali a k jakým výsledkům jsme se v rámci půl roku dokázali dostat.
Stanovení průběhu spolupráce s klientem
Klient už měl předchozí zkušenosti s reklamními kampaněmi a digitálním marketingem na platformách Google a Facebook a společně jsme se dohodli v tomto pokračovat, společně s převzetím správy sociálních sítích Instagram a Facebook, později došlo také k přidání správy platformy TikTok.
Počáteční rozpočet jsme si stanovili na přibližně 20 tisíc měsíčně, tedy na částce, která nám dala dostatečný prostor reklamní kampaně „rozjet“ a zjistit, zda má spolupráce potenciál a funguje. Postupně jsme, hlavně v obdobích, kdy docházelo k vyššímu počtu konverzí, rozpočet zvyšovali.
Hlavním cílem spolupráce jsme stanovili optimalizaci digitálního marketingu a základů, které už byly, například na Googlu, vybudovány. Cílem této optimalizace bylo zvýšení prokliků na webové stránky a sociální sítě, snížení CPC, zvýšení povědomí o klientovi u určené skupiny uživatelů a v neposlední řadě samozřejmě i zvýšení finálních konverzí.
Platformy Moje-zlato:
Reklamní kampaně
Hned v prvních týdnech spolupráce jsme vybudovali a spustili celkovou reklamní strukturu, a to na Googlu i Facebooku, tak, aby reklamní kampaně odpovídaly představám klienta.
Zlepšení v hlavních metrikách jsme, díky správné kombinace re/targetingu, reklamní kopie a grafické práce, začali pozorovat už první měsíc spolupráce.

(Graf ukazuje aktvitu na webových stránkách klienta a počátek spolupráce)

(Tržby a ROAS z Facebook reklam v prvním měsíci spolupráce.)
Struktura reklamních kampaní a cíle
Strukturu reklamních kampaní jsme vybudovali tak, aby jsme optimálně balancovali dva hlavní cíle:
Díky správné kombinaci targetingu skupin lidí, kteří mají zájem nejen o drahé kovy, ale i o ostatní formy investic, společně se správných použitím retargetingu uživatelů, kteří projevili zájem u předchozích reklam, na webových stránkách a na sociálních profilech se nám povedlo hned v první fázi spolupráce těchto cílů dosáhnout.
Jak se výsledky reklamních kampaní vyvíjely?
Díky konstantní optimalizaci už vybudované reklamní struktury a monitorování efektivity na základě předem určených KPI (Key Performance Indicators) se nám stále daří výsledky postupně zlepšovat a posouvat na vyšší úrovně.
Poznámka: Ne každý měsíc spolupráce je dokonalý, u digitálního marketingu je důležité počítat s výkyvy ve výsledcích i přes správnou optimalizaci. Dlouhodobě je cíl stabilní růst a zlepšení i přes občasné výkyvy.

(Statistiky (zatím) nejúspěšnějšího měsíce Facebook reklamních kampaní.)
Příklady reklam






Mimo vymyšlení reklamní struktury, reklamních kopií a optimalizace jsme pro klienta zařídili i veškerou grafickou práci.
Celkové výsledky reklamních kampaní a závěr.
Vzájemnou spolupráci považujeme, nejen z reklamní stránky, ale i ze stránky správy sociálních sítí, jako jednu z našich nejúspěšnějších a velké díky patří především CEO Moje-zlato za ochotný přístup a šanci podílet se na tomto projektu.
AKTUALIZACE: Zde naleznete shrnutí několika hlavních metrik z Facebook reklam za cca 10 měsíců spolupráce. (Google obsahuje citlivější údaje a statistiky klienta)
(Původní verze tohoto segmentu obsahovala statistiky za dříve zmíněných 7 měsíců spolupráce)

- Impressions – celkový počet zobrazení reklam za dobu spolupráce.
- Cost Per Click – Průměrná cena za proklik uživatele na webové stránky, či sociální profily.
- Amount Spent – Celkově se za dobu spolupráce utratilo za Facebook reklamy přes 117 tisíc CZK.
- Total Conversion Value – Celkově reklamy vygenerovaly 8 283 600 CZK v tržbách.
- ROAS – Metrika určená pro měření výkonnosti reklamních kampaní, každá utracená koruna za reklamy vygenerovala 70.43 korun v tržbách.
Správa sociálních sítí
(Proměna profilu Moje-zlato.cz na Instagramu)

Výchozí situace
V srpnu 2023 jsme převzali správu Instagramu profilu Moje-Zlato, který se bohužel nacházel v žalostném stavu:
- Počet sledujících: 600
- Obsah: Neupravené fotky, žádné grafické prvky, nepravidelná frekvence příspěvků
- Bio profilu: Špatně formulované, necílené na ideální publikum
- Dosah a engagement: Nízké, minimální interakce s publikem
Hlavní cíle

Strategie
Konzistentní obsah – Tvorba a publikování atraktivních a graficky propracovaných příspěvků v jednotném vizuálním stylu, zahrnující:
- Produktové příspěvky
- Zajímavosti ze světa zlata a drahých kovů
- Prezentace firmy a jejího týmu
- Poučné příspěvky ohledně drahých kovů
Zacílení na ideální publikum – Optimalizace bio profilu a cílení příspěvků na základě demografických údajů a zájmů.
Soutěže a aktivity – Pořádání soutěží a interaktivních aktivit pro zvýšení engagementu.
Výsledky
Během sedmi měsíců spolupráce se podařilo dosáhnout na Instagramovém profilu značného pokroku.
- Počet sledujících – Nárůst o 100 % na 1200
- Obsah – Profil disponuje bohatou kolekcí profesionálních a poutavých příspěvků
- Dosah a engagement – Výrazné zvýšení dosahu a interakcí s publikem
- Cílení na publikum – Profil oslovuje relevantní cílovou skupinu
Porovnání vizuální stránky profilu

(Před převzetí profilu)

(Po převzetí profilu)
Srovnání příspěvků

(Před převzetím profilu)

(Po převzetí profilu)
Závěr
Příklad Moje-zlato.cz jasně demonstruje, jak efektivní správa sociálních sítí může vést k dramatickému zlepšení online prezentace firmy a posílení její pozice na trhu. Díky cílené strategii a kvalitnímu obsahu se podařilo zanedbaný profil proměnit v atraktivní a dynamický nástroj pro budování značky, oslovování zákazníků a zvyšování prodejů.
Další kroky
Pro udržení dynamiky a další růst profilu Moje-zlato.cz plánujeme:
- Pokračovat v tvorbě originálního a poutavého obsahu.
- Testovat a implementovat inovativní marketingové strategie.
- Neustále analyzovat výsledky a optimalizovat management profilu.
Jsme přesvědčeni, že profil Moje-zlato.cz bude i nadále růst a zůstane příkladem excelentní prezentace firmy na sociálních sítích.
Děkujeme vám za zájem o tuto případovou studii!
Pokud hledáte způsob, jak zvýšit povědomí o své značce, firmě, či produktu, nebo máte jakoukoliv otázku, tak nás neváhejte kontaktovat zde: richard@netma.cz, nebo si s námi můžete domluvit krátký videohovor, kde probereme vše ohledně Vašeho digitálního marketingu, potenciálu a případné spolupráce.
Pokud by vás zajímalo více ohledně naší práce, zde jsme si pro vás připravili další případovou studii!